8-10 Temmuz tarihlerinde Polonya’nın Zabki kentinde düzenlenecek olan Kadınlar Yedili Ragbi Avrupa U18 Trofesi’nde millilerimiz de yer alıyor. Bu konuda yarın oynanacak maçlar öncesinde antrenörler kadrosunda bulunan Selçuk Cömert de röportajda sorularımızı cevapladı.

1) Daha öncesinde Türk ragbisinde oyunculuk kariyeriniz vardı. Son aldığımız bilgilere göre antrenörlüğe başlayacaksınız. Yeni kariyer yolu sizin için ne anlama geliyor?

Oyunculukla birlikte antrenörlük yaptığım bir süreç zaten vardı. Kendi kulübümde şuan büyüklerde oynayan sporcuların tümü alttan yetişen, ragbiyi küçük yaşta öğrenip devamını getirebilmiş ve gelişmeye açık oyuncular. Temelden iyi eğitilen ve yönlendirilen oyuncuların Türkiye ragbisine büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum. Bu yüzden federasyonumuzunda uygun görmesiyle U18 Yedili Ragbi Kadın Milli Takımında başantrenör olarak göreve başladım. Gençlerimizden A takım seviyesinde daha yüksek verim alabilmek için onları bu yaşlarda doğru eğitimle pişirmenin faydasını 3-4 yıl sonra hep birlikte göreceğiz. Bu yol, oyunculuğu üzülerek bir kenara bıraktığım anlamına geliyor.

2) Zabki’de gerçekleşecek olan Trofe’de yer alan takımlar ve turnuva formatı hakkında neler söylemek istersiniz?

Geçen yıl ilk kez katıldığımız turnuvada Polonya, Almanya ve Macaristan dereceye girerken biz dördüncü sırada tamamlamıştık. Bu yıl katılan iki yeni takım Andorra ve Romanya. Bizde olduğu gibi diğer takımların kadrolarında da değişiklikler var. Heyecan dolu iki gün bizi bekliyor.

3) Bu turnuvadan beklentileriniz nelerdir?

Verimli bir kamp dönemi geçirdik. Alabileceğimiz en iyi dereceyle sakatlıksız bir turnuva geçirmek istiyoruz.

4) U18’de gelecekteki hedefleriniz nelerdir?

Ragbi yaşını olabildiğince aşağıya çekmek, oyuncuların ragbiyi öğrenmiş olarak u18 takımında antrenmanlara başlayabileceği bir sistem kurmak istiyorum.

5) Son olarak söyleyeceklerinizi alalım.

Ragbinin içinden gelen sahanın tozunu yutmuş insanların antrenörlük kulvarında kendini göstermesinin daha iyi sonuçlar vereceğini düşünüyorum. Özellikle sporculukla birlikte öğretmenlik yapan arkadaşlarımın yapacakları fedakarlığın ülkemizdeki ragbinin seyrini değiştireceği kanaatindeyim. Son olarak ragbiyi bırakmanın oynamaktan daha çok cesaret istediğini söylemek istiyorum. Teşekkür ederim.

By admin

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir